torsdag den 22. februar 2018

Vandrefalk ved Fynsværket måske beskudt?


Her til aften var jeg ude for og se til Vandrefalken på Fynsværket kl.17.00.
Den sad på bogstavet N.

Jeg tog de første billeder. Det undrede mig at fjerene var blæst op på bugen!

Vandrefalk Foto: Erik Thomsen
Jeg tog flere billeder af den og kan se, at den har været udsat for et skud!

Hvad er dit indtryk af "hullet" som ses på billedet?

Venlig hilsen
Erik Thomsen

Erik Thomsen har svaret i dag kl 19:25:

Hej Erhardt.

Alle de fjer der ses på facaden, er fra de fugle som vandrefalken har plukket her i vinter.

Vejret i aften var solrigt og total vindstille. Når fjerene er lagt ned over hullet, er der stadig et område, der manglede fjer.

Foto: Erik Thomsen
Efter nærmere studie af billedet minder det om et skud fra en tryk luftbøsse på stor afstand. Den skyder nemt 200 meter.  Jeg kunne forestille mig der er en  brevdueejer, der sidder på lur med bøssen for at få ram på Vandrefalken

Venlig hilsen
Erik

.

1 kommentar:

  1. Hej Erik

    Jeg kan ikke afgøre det. Jeg bemærker, at de mange fjer omkring fuglen!

    Er det vandrefalkens egne fjer eller er det fjer fra byttedyr?

    Kan vinden drille og puste et hul i fjerdragten er også en mulighed, selvom "fjerhullet" ser for stort ud!

    Du er velkommen til at sende flere fotos.

    Vh Erhardt

    SvarSlet