mandag den 30. januar 2017

Musvåger kæmper - hvorfor?

Hej Erhardt

Den anden dag, da jeg sad i køkkenet og drak en kop kaffe, fik jeg øje på et par rovfugle, der lå og rodede rundt på jorden. De sloges så det ud til i lang tid.

Musvåger Foto: Ole
 Jeg kikkede et kvarter mindst.

Musvåger Foto: Ole

En gang imellem daskede de til hinanden og brugte kløerne og somme tider lå en af dem nærmest på ryggen.

Musvåger Foto: Ole
Til slut fløj først den ene og lidt efter den anden op i et træ i nærheden og sad og gloede lidt.

Musvåger Foto: Ole
Er det territorial adfærd, parring eller mageafprøvning?

Hilsen Ole

Jeg har svaret Ole:

Hej Ole

Det er en god historie. Om det er kærlighed eller kamp om området eller søskende fight, tør jeg ikke sige; men det ligner helt tydeligt to unge musvåger såkaldte 2K'er altså deres andet leveår som er oppe at slås.

Vh Erhardt

Hvad mener du?

Kommenter gerne!

.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar