torsdag den 22. december 2016

Hvidsisken eller gråsisken?

Hej Erhardt!

Sidste vinter tog jeg medsendte billede af en Gråsisken/hvidsisken på Hou nordstrand.

Hou nordstrand Foto © Poul Brugs Rasmussen

Der var stor uenighed om,  hvad det var for en fugl, jeg der havde set. Det endte med, at den blev noteret som en stor gråsisken.

Nu kan jeg da godt blive lidt i tvivl, Jeg har jo læst bestemmelsesnøglen på din hjemmeside i dag. Lille øje, lille kort næb. Det kunne for mig at se godt være en hvidsisken.

Hvad mener du?

Du får lige et billede af en gråsisken jeg tog på campingpladsen den anden dag.

Gråsisken Foto © Poul Brugs Rasmussen


Mvh
Poul B.

2 kommentarer:

  1. Gråsisken... Næbbet langt og spidst. Skuldre og forryggen for mørk (leopard- ikke sneleopardfarvet) Nakkefolden ikke tyk nok, Indtrykket ikke hvidt.... Men øjet er småt ;-)

    SvarSlet
  2. Sorry ...tog måske fejl ...troede først det var samme fugl på begge billeder... Kan godt se at den øverste er mere hvidsiskenagtig - en for mig stadig: Skuldre og forryggen for mørk (leopard- ikke sneleopardfarvet)

    SvarSlet