fredag den 19. august 2016

Hvid stork på Midtfyn. Tekst og foto Lars Peter Bøgner

Så er der igen sket noget særligt for mig på en tur med svævefly over Fyn her i eftermiddags (onsdag den 17. august 2016).

Hvid stork  over Heden. Foto ©: Lars Peter Bøgner
Da de meteorologiske udsigter lovede specielt godt svæveflyve vejr for dagen i dag onsdag med en skybase over 1,5 km, var vi nogle fra svæveflyve klubben der havde aftalt at mødes for at flyve.

Foto ©: Lars Peter Bøgner
På min tur, en 100 km opgave, mødte jeg en stor fugl, der kredsede i ca. 800 m højde nær "Heden-By" på Midtfyn. Først troede jeg det var en Havørn, men da jeg kom tættere på viste det sig at være en stork (jeg tror at det var en almindelig hvid stork, men ikke sikker!)

Foto ©: Lars Peter Bøgner
Den kom ikke så tæt jeg kunne tage et godt billede, men holdt sig i kredsende bag flyet !

Hvid stork    Foto ©: Lars Peter Bøgner
Men efter et par fuldkredse var den steget op over mig, så jeg kunne tage de 3 billeder af den, Den kunne virkelig udnytte termikken optimalt !
Hvid stork Foto ©: Lars Peter Bøgner
Og så må jeg beklage at jeg kun har det gl. Canon PowerS A800 med kun 3xzoom !

Med venlig hilsen
Lars Peter Bøgner

Medlem af Fyns Svæveflyve Klub

Det er nok storken, som overnattede ved Lørup Dof-basen


.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar