mandag den 18. april 2016

Sy'Fyn i havørneperspektiv

Lars Peter Bøgner er svæveflyver og han har været over Arreskovområdet og samtidig taget fotos af havørnene i området.

Erik Thomsen har modtaget de fine optagelser og sendt dem videre til Snatur.

Lars Peter Bøgner medlem af Fyns svæveflyve klub skriver:

På min først "stræk-opgave" flyvning på 100 km i går, havde jeg den store fornøjelse for første gang at have æren af og få lov at kredse et par omgange sammen med ikke mindre end 2 havørne i en termikboble under en cumulus lidt nord-øst for Arreskov sø.

To havørne over Sydfyn. © Lars Peter Bøgner, Fyns svæveflyve Klub
Dejligt at modtage helt anderledes foto af havørne. Husk at se de lidt større versioner ved at klikke på billederne.
Som jeg bedømmer ovenstående foto må landskabet være mod sydvest med Fåborg, Dyreborg, Bjørnø, Avarnakø og Ærø i horisonten.

Kredsende havørne © Lars Peter Bøgner, Fyns svæveflyve Klub
På det sidste foto ser ørnene ned på Arreskov sø og Nørresø plus Brændegaard Sø. I horisonten kan Nakkebølle Inddæmning ses.



Gps-track af ruten jeg fløj den 14. april 2016 jeg mødte ørnene. Lars Peter Bøgner


Tusind tak til Erik Thomsen og Lars Peter Bøgner for medsynet.


.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar