torsdag den 5. december 2013

Kalenderbilledet torsdag d. 5. december 2013

Mosehornugle fra Skarø havn onsdag den 6. marts 2013

Mosehornugle
Denne martsdag var jeg på Skarø for at hente uglegylp der var efterladt på nordmolen og broen.

Nordmolen og broen på Skarø marts 2013. 
Molen som i løbet af vinteren havde været dagssoveplads for ca 30 Mosehornugler var forladt bortset fra 2 mosehornugler. Derfor var det meget enkelt at indsamle uglegylp, som Jørgen Terp Laursen Kirkeuglen.dk gerne ville undersøge.

Over et kilo uglegylp indsamlet!
Følgende skrev Jørgen Terp Laursen:

Hej Erhardt

Så har jeg fået undersøgt de mange gylp og som du kan se, var det ikke overraskende med de mange mosegrise. Skulle du ved en anden lejlighed have mulighed for at indsamle uglegylp fra småøer, er jeg MEGET interesseret.
Jeg betaler gerne fragten.
Når man undersøger småpattedyr fra småøer er sløruglegylp de bedste til det formål.
NB. Jeg publicerer IKKE sløruglelokaliteter. 

Venlig hilsen og tusind tak for din hjælp. 
Jørgen Terp Laursen

Undersøgelse af mosehornuglegylp indsamlet på Skarø i foråret 2013:
Skovmus 4
Rødmus 1 Muligvis "ny art" for øen
Mosegris 46
Nordmarkmus 2

Der opholdt sig op til 35 mosehornugler på Skarø og der var en meget stor bestandstæthed
af mosegrise.

Mosehornugle på Dof-basen
Mosehornugle på Fugleognatur
Mosehornugle på Naturstyrelsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar