søndag den 17. februar 2013

Ørnens dag ved Brændegård sø

Ørnens dag ved Brændegård sø d. 17. februar 2013.

Brændegaard. Foto: Poul Brugs Rasmussen


Jeg besøgte søen fra 9:00 til kl. 10:30, hvor Fyns trofaste fugleelskere valfartede til Brændegård sø i en lind strøm i håb om at få Havørnen at se.
Alle blev desværre skuffet, ørnen viste sig ikke i hvert fald ikke i den tid, jeg opholdt mig der.

Brændegaard  Foto: Leif Kristensen

Søen var dækket overalt af is uden nogen former for åbent vand. Det blev fortalt, at der var set 5 Havørne ved Arreskov sø, som nu har åbne vandområder.
Jeg vil tro mindst 100 fuglekikkere besøgte søen i den tid jeg var der, så det blev nok til rigtig mange besøgende gennem dagen.
Brændegaard  Foto: Poul Brugs Rasmussen


Brændegaard      Foto: Poul Brugs Rasmussen


Brændegaard    Foto: Poul Brugs Rasmussen


Brændegaard   Foto: Poul Brugs Rasmussen

Om Ørnens Dag afholdes på det rigtige tidspunkt er spørgsmålet!
Der er ikke fugle at se i februar, når søen er dækket af is.
Var det mon ikke en ide at afholde "Ørnetræf" f.eks. om efteråret, hvor der bl.a. kunne ses årets nye unger + en masse andre fugle, så er det altså lidt sjovere at stå ved søen både for arrangører og tilskuere.

Det var lige et pip herfra.

Lars Bonne Rasmussen    Foto: Poul Brugs Rasmussen

Tom Willestofte     Foto: Poul Brugs Rasmussen

Kell Grønborg      Foto: Poul Brugs Rasmussen


Hilsen fra Poul Brugs

Ingen kommentarer:

Send en kommentar