mandag den 24. september 2012

Torshavn - mandag

Mandag

Ideen var at tage til Nolsey, men så skulle jeg have været ved havnen kl 06:55 og det var jeg ikke, så dagen blev brugt på at havobse fra Skansi.
Hang ud mellem stenene i en frisk vind fra SØ lige under en en rusten kanon, som englænderne havde efterladt.

Tilføj billedtekst

Foto: Bjørn Einarson ©
Vejret var overskyet til letskyet med en anelse byger.
Tejster, Ride, Sølvmåge, Svartbag, Stenvender, Skærpiber og Ederfugle falder straks i øjnene. De ses konstant og forholdsvis tæt på.
Mellem Torshavn og Nolsoy - Nolsoyyarfjørdur kom der i løbet af formiddagen 5 Storkjove - en blev hængende og en enkelt Alm. kjove. Flere Mallemukker tog samme rute fra nord mod syd gennem Nolsoyyarfjørdur. En enkelt Mallemuk lå i krogen ved Skansi.

Mallemuk

Lidt over middag gik jeg tilbage til hotellet for at opdater Snatur og skal senere i dag med bus til Gjogv.
Udsigten ved Gjògv mod Kalsoy

Kl 16 var alle samlet ved Smyril Færgeterminal og en busfuld med guide kørte mod Gjògv. Turen tager omkring 1 times tid og vi kom forbi de højeste tinder på Færøerne 882m højde

og så Risin og Kellingin i øsregnvejr

Vi spiste på restaurant i Gjògv